Εξυπηρέτηση του Πολίτη από τις Δημόσιες Υπηρεσίες Υγείας
Χρηματοοικονομικά και Διοίκηση με σύγχρονες εφαρμογές στην Υγεία
Σκοπός και Στόχοι Σεμιναρίου
Περιγραφή
Στα πλαίσια του έργου που αφορά μία σειρά σεμιναρίων για τους εργαζόμενους στα Κέντρα Υγείας καθώς και το υποστηρικτικό προσωπικό, θα συμπεριληφθεί και το παρόν υλικό το οποίο αφορά το μάθημα: «Εξυπηρέτηση του Πολίτη από τις Δημόσιες Υπηρεσίες Υγείας.»
Είναι ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους εργαζόμενους – εκπαιδευόμενους που θέλουν να γνωρίσουν και να μάθουν τις βασικές έννοιες της εξυπηρέτησης του πολίτη από τις δημόσιες υπηρεσίες υγείας.
Σκοπός & Στόχοι του Σεμιναρίου
Μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες (επιμορφούμενοι) θα κατανοούν πλήρως τις βασικές αρχές που διέπουν τη σύγχρονη εξυπηρέτηση του πολίτη από τις δημόσιες υπηρεσίες υγείας και όλες τις δράσεις και ενέργειες που συνεπάγεται η εφαρμογή ενός τόσο αποτελεσματικού προγράμματος.
Επιπλέον, θα γνωρίζουν όλες τις πτυχές και τις εκφάνσεις της εξυπηρέτησης του απαιτητικού σημερινού πολίτη. Στόχος του σεμιναρίου είναι η εστίαση στις ενέργειες και τις δράσεις της ικανοποιητικής εξυπηρέτησης του πολίτη εφαρμόζοντας τις ιδέες που προέρχονται από τη συνεχώς εξελισσόμενη θεωρία. Το σεμινάριο προσφέρει και αποτελεί έναν πρακτικό οδηγό και μία βήμα-προς-βήμα διαδικασία για τη δημιουργία και την εγκαθίδρυση μιας κουλτούρας προσανατολισμένης στην εξαιρετική εξυπηρέτηση του πολίτη σε όλα τα επίπεδα της ιεραρχίας του οργανισμού στον οποίο εργάζονται. Επίσης, το πρόγραμμα αναφέρεται σε όλες τις προϋποθέσεις για τη βελτίωση της απόδοσης όλων των εργαζομένων η οποία θα τους φέρει ακόμη πιο κοντά στην αποστολή, το όραμα, τις αξίες, τα πιστεύω και τα πρότυπα του οργανισμού αυτού.
Στοχεύουμε επίσης στη βελτίωση της σχέσης μεταξύ των εργαζομένων στους χώρους της υγείας και του πολίτη ο οποίος, λόγω κάποιου προβλήματος, τους χρειάζεται. Η βελτίωση αυτή θα αγγίζει όχι μόνο τον ασθενή αλλά και τους ανθρώπους οι οποίοι τον συνοδεύουν.
Τέλος, στόχος μας είναι η απαιτούμενη προσοχή στις αλληλεπιδράσεις των εργαζομένων με τον «εσωτερικό» πελάτη, συμπεριλαμβανομένων τόσο των διευθυντών, των προϊσταμένων, των συναδέλφων όσο και του υποστηρικτικού προσωπικού.
Μέσα από το παρόν πρόγραμμα οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις, θα βελτιώσουν τις υπάρχουσες δεξιότητες και θα υιοθετήσουν τις κατάλληλες συμπεριφορές ώστε να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση στον πολίτη ο οποίος φτάνει στις Δημόσιες Υπηρεσίες Υγείας.
Επίσης, οι εκπαιδευόμενοι θα διαπιστώσουν ότι η παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών στο χώρο της υγείας, είναι μία συνεχής πρόκληση. Θα αντιληφθούν ότι το επίπεδο των υπηρεσιών αυτών είναι εφικτό να βελτιώνεται συνεχώς και θα είναι σε θέση να συγκρίνουν τις τρέχουσες συμπεριφορές τους με εκείνες οι οποίες αντανακλούν τις εξαιρετικές υπηρεσίες προς τον πολίτη. Με αυτόν τον τρόπο, διευθυντές, προϊστάμενοι και οι ομάδες τους, μπορεί να οδηγηθούν σε σημαντική πρόοδο, χωρίς την παραμικρή οικονομική επιβάρυνση του φορέα στον οποίο εργάζονται.
Τέλος, με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι θα:
- Αναγνωρίσουν την εξαιρετική εξυπηρέτηση προς τον πολίτη ως σημαντικό παράγοντα βελτίωσης των υπηρεσιών υγείας
- Κατανοήσουν τις συνέπειες της μη ικανοποιητικής προσφοράς εξυπηρέτησης προς τον πολίτη και
- Αντιληφθούν τη σημασία των θετικών σχολίων (word of mouth) που θα κάνουν οι πολίτες οι οποίοι βίωσαν την εμπειρίας μιας ικανοποιητικής εξυπηρέτησης από το σύνολο των εργαζομένων σε ένα χώρο υγείας.
Οι ενότητες οι οποίες θα αναπτυχθούν στο παρόν σεμινάριο μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν και τις εξής:
- Το περιεχόμενο της εκπαίδευσης.
- Γιατί η εξυπηρέτηση του πολίτη από τις δημόσιες υπηρεσίες υγείας είναι σημαντική;
- Που βρισκόμαστε σήμερα; Γνώση της γραμμής εκκίνησης.
- Εργαλεία και τεχνικές για την υιοθέτηση των ομαδικών στόχων που αφορούν την εξυπηρέτηση του πολίτη.
- Δημιουργία κάποιων προτύπων εξυπηρέτησης του πολίτη μοναδικών για τον οργανισμό μας ή το Κέντρο Υγείας στο οποίο εργαζόμαστε.
- Γενική ανασκόπηση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης ως τον κύριο μοχλό των συνεχών προσπαθειών αναβάθμισης της δημόσιας υγείας.
- Στρατηγικές για τη διατήρηση υψηλών επιπέδων ενημέρωσης για τις προσφερόμενες προς τον πολίτη υπηρεσίες.
- Η δημιουργία σημαντικών προτύπων με τα οποία θα πορευτούμε στο μέλλον.
- Τηλεφωνικές δεξιότητες για τους εργαζόμενους στους χώρους υγείας.
- Επίλυση παραπόνων των πολιτών από τους εργαζόμενους στους χώρους υγείας.
- Ιδέες και τεχνικές προσφοράς εξυπηρέτησης από τους νοσηλευτές, τις νοσηλεύτριες και τους φυσικοθεραπευτές.
- Η μέτρηση και η αξιολόγηση των επιτευχθέντων αποτελεσμάτων.
Ο κ. Αλέξιος Βαρελάς είναι πτυχιούχος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (πρώην Α.Σ.Ο.Ε.Ε.)
Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Αγγλία.
Ερευνητής σπουδαστής σε μεταπτυχιακά μαθήματα Οικονομικών (Micro & Macro- economics) και Στατιστικής στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Queen Mary College).
Έχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Διοίκηση Επιχειρήσεων (Postgraduate Diploma in Management Studies) από το Brookes University της Οξφόρδης, με εργασία – έρευνα για συγκεκριμένη Αγγλική επιχείρηση.
Κατέχει επίσης, Msc in Economics από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, 12μηνης διάρκειας, με έρευνα – Dissertation, (Linacre College).
Εργάστηκε για τρία (3) χρόνια στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας – Οικονομικών και για 18 χρόνια στην Εταιρεία Πετρελαίων Βορείου Αιγαίου ΕΠΕ, ως Διοικητικός Διευθυντής.
Σήμερα είναι Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος 12 σεμιναρίων τα οποία προσφέρονται στο πλαίσιο του E-learning Προγράμματος Δια Βίου Μάθησης και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Τμήματος Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς.
Επίσης, είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων, Project Manager και Εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα Ανθρωπίνων Πόρων, Management, Ηγεσίας, Επικοινωνίας, Πωλήσεων, Συναισθηματικής Νοημοσύνης, Διαχείρισης του Χρόνου και του άγχους, ηγεσίας, Διαπραγματεύσεων, Knowledge Management, Φροντίδας Πελατών, Στρατηγικό Management, κ.λπ.
Συνεργάζεται με επιχειρήσεις που προσφέρουν εκπαίδευση με την μορφή σεμιναρίων και έχει ειδικευτεί στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αναγκών της επιχείρησης.
Έχει εκπαιδεύσει με επιτυχία χιλιάδες εργαζόμενους στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα και έχει κάνει εισηγήσεις σε πολλές χώρες, ενδεικτικά: Κύπρος, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αίγυπτος, Αραβικά Εμιράτα, Σαουδική Αραβία, Κατάρ, Μπαχρέιν, Λιβύη, στην έκθεση HORECA, κ.λπ.
Εισηγείται σε δύο γλώσσες (Ελληνικά και Αγγλικά).
Είναι πιστοποιημένος εισηγητής στην εκπαίδευση ενηλίκων (ΕΟΠΠΕΠ Μητρώο Β).
Είναι μέλος του Chartered Management Institute (Βρετανικό Ινστιτούτο Διοίκησης Επιχειρήσεων), του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ).
Έχει δημοσιεύσει αρκετά άρθρα στην Διοίκηση Επιχειρήσεων και τη Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων.
Έχει μεταφράσει στα Ελληνικά το βιβλίο του Edwin Bliss, “Getting Things Done” – Αναζητώντας Περισσότερο Χρόνο.